Ohře 2009

Příprava, Fotky, Účast, Archiv fotek

Sestava

Dáša, PPP, Máša, Pavel, Dan, Vašek, Brč, Jana L, Jana H, Albert
nováčci dva - Petr Pinc a Alois Kittl z Aq.

Předpověď

byla docela jednoznačná - budou se ženit čerti a navíc jim bude dost zima. A tak to vypadalo dost drsně a po většině republiky to také tak bylo. Ale asi se nám někdo chtěl odměnit za odvahu, se kterou jsme se rozjeli na západ republiky místo na jih a tak to docela šlo - až na malé výjimky pršelo jen když jsme byli v hospodě nebo jinde pod střechou.

Události při přepravě ...

Bylo to chudší, holt nás jelo míň. I tak se mi zdálo, že nějaký ten teleport nás letmo míjel. I když byl přejmenovaný na telecom - občas to tam vypadalo jak v telefonní budce.
Před cestou jsme se vsázeli, na kterou stranu pojedeme. Tak aby to nikomu nebylo líto, jeli jsme (do Karlových Varů) přes Ústí - nejprve jsme jeli dopředu a zbytek cesty jsme "couvali".
Auta (jedno ve středu a druhé ve čtvrtek) dorazila bez problémů, sešli jsme se v hospodě.

Hlášky ...

Z restaurace jdeme do hospody
(pouhé přeřeknutí, opravdu žádný úmysl - už před odjezdem na vlak)

Každou hodinu se dozvíš něco nového
(Mnohokrát opakováno, při více či méně vhodných příležitostech)

Musej couvat, aby nás dohnali
(jasný pokus o popis překonání rychlostního rekordu)
Háček a zadáček (nebo že by předáček?)
(pomalu zavádíme nové vodácké názvosloví. )
Celou noc jsem vzhůru v rakvi
(že by pršelo? - to bylo asi z jiného roku. nebo že by se tak dělo něco víc?)
Tak já to zkusím zkazit
(že by Pavel občas i zahrál?)
To není žádná citová píčovina
(komentář k probíranému registrovanému partnerství)

Obrázky
(všechny jsou v archivu - ale bez komentářů - 30MB...)

Večerní posezení v kempu v Lokti. Ještě jsme stihli i obsluhu v místním občerstvení, Vašek sehnal pivo a zapálili ohníček. Teda ne my ale dva v místě přítomní hobiti. Zachovala se fotografie jejich důležitého rozpoznávacího znamení a pak ještě fotka jednoho z nich. Zbylé nohy jsou naše.

Po ránu byl kemp liduprázdný, kromě nás a hobitů tu byla jen malá partička v lese. Ale obsluha dorazila udělat nám snídani a pak zase zmizela.

No a tak jsme se vydali do půjčovny Dronte pro lodě a spáchat startovní fotečku. Chybí na ní jen fotograf PPP.

A nastal čtvrtek. ...

Cestou jsme přes velmi špatnou předpověď počasí byli jen málo mokří a přes vizi neexistence hospody jsme narazili na novou hospodu. Teda byla tam i jedna starší ale o té se táhne pověst, že je ruská, nemaj rádi vodáky a že je drahá. Na té "naší" byla pro jistotu i česká vlajka, aby nedošlo snad k mýlce. Obsluha příjemná, jídla i piva dobrá, takže nás nevidí naposledy.
Jmenovalo se to Svatošské skály.

Kolem se táhne cyklostezka (asi z Lokte do Varů), naproti krásné skály (i s nějakým tím horolezcem občas). Před cílem už někteří začínali pociťovat známky únavy, holt dlouhejch 12 km.Tuším, že tam proběhlo i nějaké to koupání. A projetí "nebezpečného" jezu - naštěstí byl nebezpečný jen za vyššího stavu.

Několik foteček po dojetí. Pohled Petra na ty "věci" vypovídá za vše.
Ale okolí ubytovny v Karlových Varech se dá považovat za použitelné - jen hned vedle ní je městská dálnice, tak to tu trochu hučí. Tohle bydlo jsme měli objednané už telefonem, tak jsme se těšili do pelechu - i když byl dost proleželý...
Hned za lávkou přes dálnici je nějaké nákupní středisko, takže je čím se spravit.

Večerní návštěva u místních číňanů taky šla. A našli nás v restauraci i nově dorazivší Pavel a Jana.

Pátek

Po noci plné překvapení, kdy se někdo učil létat jsme podnikli malou výpravu po řece dolů a zase jsme se vrátili večer bydlet do ubytovny. Předpovědi byly přece jen mizerné, i když realita nakonec v pohodě. Takže je tu několik obrázků z okolí ubytovny, večerní sekce zaměřená na podporu vnitřního spalování, pouhé dva obrázky z návštěvy restaurace U Tomáše (moc dobrý koleno...) a nakonec trocha kýče v podobě zapadajícího slunce. Tady je třeba omluvit kvalitu fotografa i aparátu :(.

Hubertus

V pátek jsme měli kraťoučkou cestu (asi 6 km) na Hubertus. Dokonce jsme si na ten den půjčili o loď navíc. A pak návrat autama zase do ubytovny KV. Takže je tu jen pár fotek z toho, jak jsme se projížděli cvičnou "peřej" před penzionem Hubertus

Závěrečné nakládání k přejezdu zpátky do ubytovny.

Sobota

V sobotu ráno nás opustila Jana a Vašek a vyrazili jsme na další putování. Zopakovali jsme si trasu k Hubertusu (pádlování přes první olej zkrátilo cestu asi o 45 minut) a pokračovali dál krajinou hodně podobnou údolím Vltavy. Při jediné zastávce na jídlo (vezené sebou, hospody se nekonají) se Dáša snažila ulovit kachnu ale vybrala si nějaké malé kousky. Tak i když oheň na břehu ještě planul, museli jsme si vystačit se salámem.

Dubina

Hospůdka vypadá zdálky poněkud středověká, v některých pohledech i zblízka. Dalo se tam zaparkovat, u řeky malý prostor pro asi 20 stanů a sehnali jsme tam (ráno, odpoledne by to už nešlo) i malou místnost k bydlení. Mají i pokoje, toho času ovšem beznadějně vyprodané.Na dvoře je pěkná terasa.
Nevýhoda je sociální zařízení - jediné jsou záchodky v hospodě, v noci slouží jedna kadibudka a kohoutek s užitkovou vodou.

Z restaurace jen dva náladové obrázky. K prší jsme vymysleli nové pravidlo - bylo možné odložit dvě karty najednou, pokud ovšem daly v součtu číselnou hodnotu té, která ležela na balíčku. Maličko nás to probralo :).

Během večera nás po několika telefonátech opustil PPP, musel domů. A při té příležitosti jsem zjistil, že místní, podél řeky jedoucí autobusy, jsou docela použitelné. Takže by mohli i pomoci řidiči, aby mohl odvést auto a vrátit se ke skupině , pokud by to zrovna bylo vhodné.

Prostor k bydlení dobrý, teda kromě toho, že zahrnoval i Brče - předvedl, co se zase za ten rok naučil.

Na dalším obrázku kadibudka, v noci jsem tam jednou musel. To šlo. Ale druhý den ráno jsem viděl, jak tam někdo zalezl a po nějaké době přiběhl pes a začal na tu budku dost dorážet. Byl jsem zvědav, jak vyleze ale našel se páníček a psa odvolal :)

No a dva obrázky bez komentáře.

Ve vsi se najde, kromě skalek skřítků nahoře na kopci (byl tam jen Brč a vrátil se poněkud vlhký), také další restaurace. Bohužel jsem ji našel až k ránu ale vinárna U Petra byla podle fotek pěkná a asi bychom se vešli. Tak snad příště.

Neděle

V neděli jsem šoféroval a navíc jsme končili, tak moc fotek nevzniklo. Jen pár km po startu byla tahle hrázka, na které jsem si na peloton počkal a udělal pár obrázků.

A nakonec jedna před kotvením v cílí - ve Vojkovicích. Tam se vybíraly lodě a další vybavení do klece. Místní hospoda (hned za mostem) byla docela dobrá - ale stihnul jsem ji jen já.

A na závěr...

Sice jsme se za celý den nikdo nekoupal, ani malej břehuláček se nekonal ale nakonec alespoň jedna pěkná fotečka Jany, jak se rozplácla na břehu přímo do čvaňhavého bahýnka.

A na závěrečné fotografii všichni, kdo dojeli až do konce.

Takže ve finále zbývá jen zkonstatovat, že protivná řeka to rozhodně není a že by jí to chtělo ještě zafixovat - takže navrhujeme, že za rok se uvidíme zase

na Ohři,
v termínu 9-13. 6. 2010

(tedy o něco později, tam je těch vodáků přeci jen méně, tak to snad půjde).